Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educação Unisinos
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 15 (2004): July/December
Vol. 8 No. 15 (2004): July/December
Published:
2010-05-27
Editorial
Presentation
Comissão Editorial
7-10
PDF (Português (Brasil))
Articles
Profile of the municipal superintendent of schools in the Southern Region
Marta Luz Sisson de Castro, Magda Vianna de Souza
11-38
PDF (Português (Brasil))
Modernity and modernization in Rio Grande do Sul: the expansion of the public school (1889-1930)
Berenice Corsetti
39-59
PDF (Português (Brasil))
Times of democracy and participation: the School Council as a possibility of power deconcentration
Daianny Madalena Costa
61-77
PDF (Português (Brasil))
The Enlightenment upside down: the context of graduate studies in Brazil
Maria Célia Marcondes de Moraes
79-101
PDF (Português (Brasil))
Evaluation and power in university teaching: legitimized fields and silenced knowledges
Maria Isabel da Cunha
103-128
PDF (Português (Brasil))
The pedagogical proposal for high school teaching: an interlocution between training by competences and the daily pedagogical practices
Beatriz Maria Boéssio Atrib Zanchet
129-156
PDF (Português (Brasil))
Curriculum, Culture and Society
Alfredo Veiga-Neto
157-171
PDF (Português (Brasil))
Curriculum and ethics of ambivalence in cyber culture: dislodging institutional identities
Cecília Irene Osowski
173-194
PDF (Português (Brasil))
Ethomathematics, curriculum and social practices in the “world of civil constuction”
Claudia Glavam Duarte
195-215
PDF (Português (Brasil))
The political-cognitive construction of social exclusion in the educational field
José Alberto Correia
217-246
PDF (Português (Brasil))
Youth and adult education in Brazil: a political-pedagogical field in dispute
Rute Vivian Angelo Baquero, Maria Clara Bueno Fisher
247-263
PDF (Português (Brasil))
Producing exclusion through knowledge: an analysis of the habitus of the Mathematic teacher
Maria Cristina Kessler
265-291
PDF (Português (Brasil))
Book reviews
A Pedagogia da vida cotidiana e participação cidadã, de César Muñoz
Marília Kley
293-296
PDF (Português (Brasil))
Rivalidades produtivas – disputas e brigas que impulsionaram a Ciência e a Tecnologia, de Michael White
Patrícia Nunes
297-303
PDF (Português (Brasil))
Foucault e a educação, de Alfredo Veiga-Neto
Terciane Ângela Luchese
305-308
PDF (Português (Brasil))
Escola pública: regulação, desregulação e privatização, de João Barroso
Gláucia Trinchão, Flávia Werle
309-320
PDF (Português (Brasil))
A impostura científica em dez lições, de Michel Pracontal
Attico Chassot
321-326
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems