Mediatization and visibility process
analysis of the actions of the Ministry of Agriculture and Livestock in response to the blocking of resources from the Plano Safra
DOI:
https://doi.org/10.4013/qt.2025.132402%20Keywords:
communication, agribusiness, mediatizationAbstract
On February 20, 2025, the Federal Government announced the suspension of new subsidized loan contracts under the 2024/25 Plano Safra, triggering immediate reactions from agribusiness stakeholders. This paper analyzes the communication strategies adopted by the Ministry of Agriculture and Livestock, the agency responsible for mediating between the government and agricultural sector actors, in response to the funding suspension. The Ministry's digital communication channels were examined using Content Analysis methodology. The findings show that the news framing strategies reflect the influence of the mediatization process on institutional actions, and that the interplay between visibility and invisibility demonstrates the agency's recognition and appropriation of media dynamics.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Questões Transversais

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à Questões Transversais - Revista de Epistemologias da Comunicação o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).