Cartography, communication and youths
the processes of a methodologic path
DOI:
https://doi.org/10.4013/qt.2023.1122.08Keywords:
cartografia cognitiva , juventudes , cotidiano , mídias , comunicaçãoAbstract
We share here an analysis of the methodological path based on the recording of experiences through cognitive cartography in Communication studies, in an intervention-research that continues in activity. This study is part of a larger project that seeks to understand which types of media are most effective for contemporary young audiences, considering consumption, credibility, information and affectation. The first steps included recruiting five informants aged between 16 and 18, monitoring their digital social networks and open interviews. From the initial verifications, our hypothesis is that the relationship between young people and the information media has been changing in such a way that the understanding of what is news and the ways of accessing information become more personal and integrated in the daily mediatized flow. The cartographic approach has proven to be useful in monitoring and interpreting these changing processes
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Questões Transversais

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à Questões Transversais - Revista de Epistemologias da Comunicação o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).