It’s me, Mario!: Movies, video games and pop culture in the realization of a fan made trailer

Authors

  • Camila Schäfer Unisinos
  • Bárbara Zilda Grebin Unisinos
  • Naiá Giúdice Unisinos

DOI:

https://doi.org/10.4013/ver.2013.27.65.10

Abstract

This article takes as its object the fan made trailer Mario: The movie, which brings the narrative of the video game Super Mario in the form of a movie trailer. Our analysis part of this appropriation, made by fans, language and aesthetics of the movie trailer and the narrative of a video game, to think about how certain elements of pop culture and movie universe are already part of the culturaland aesthetic references of many people.

Key words: cinema, video game, fan made trailer.

Author Biographies

Camila Schäfer, Unisinos

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da UNISINOS. Possui graduação em Comunicação Social, habilitação Jornalismo, pela UNISINOS.


Bárbara Zilda Grebin, Unisinos

Bacharel em Administração com ênfase em marketing e Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS).

Naiá Giúdice, Unisinos

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da UNISINOS. Possui graduação em Produção Audiovisual pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) e especialização em Estratégias e Processos em Televisão Digital (UNISINOS).

Published

2013-07-04