Mapping News Agencies
location of correspondents and bureaux of the major companies in the industry
DOI:
https://doi.org/10.4013/qt.2023.1122.06Keywords:
agências de notícias , geografias da comunicação , comunicação internacionalAbstract
The paper shows the results of a 2016-2017 survey that mapped 3,557 correspondent placements of 122 news agencies, from main-office newsrooms to lonely stringers (freelance journalists), scattered throughout 1,044 cities in 192 countries. By taking geolocation data of these bureaux, and extracting geocoding coordinates from their postal addresses, maps were generated using geographic information systems (GIS) that enable to visualize the global imbalances of news networks. This paper proposes a methodology for mapping news flows, emphasizing a spatial factor – namely, the geographical location of bureaux and correspondents of news agencies – as a qualitative parameter of analysis and using the geographical categories of territory and region as theoretical references to analyze variables as location, spatial hierarchies, and types of operational structure of news agencies.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Questões Transversais

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à Questões Transversais - Revista de Epistemologias da Comunicação o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).