Learning virtual communities and dialogical interaction: on bodiless presenciality
Resumen
E-learning, in Brazil, has been recently involved in some questioning about how necessary it is to consider obligatory presential classes as a supplement to distance education. It has been implicitly assumed in this questioning that presential classes help preserving educational quality. Thus, it has influenced Brazilian public policies for distance education. This article asks whether a body present in classroom guarantees more than the sole presence of that body and what a presential class guarantees that a virtual class does not. Answers to this question consider that there is a bodiless presentiality due to dialogical interaction.
Key words: distance education, e-learning, virtual communities, dialogical interaction, bodiless presentiality.Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Concedo a revista Filosofia Unisinos – Unisinos Journal of Philosophy o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution 4.0 (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.