Reading comprehension is modulated by lexical-semantic knowledge in skilled and less-skilled comprehenders
DOI:
https://doi.org/10.4013/cld.2022.201.09Palavras-chave:
reading, comprehension, vocabulary, semantic, primingResumo
This study aimed at examining the depth of vocabulary knowledge, lexical-semantic processing and implicit semantic memory in SCs and L-SCs. The participants were 86 eighth-graders from public schools in the south of Brazil, tested with tasks of word definition, semantic judgment, and lexical decision. Results showed that SCs and L-SCs differed significantly in the depth of vocabulary knowledge and lexical-semantic processing but not in the implicit semantic memory. Although it is not clear if L-SCs present lexical-semantic knowledge delay or deficit, the results are more consistent with the hypothesis of a delay. They also suggest that lexical-semantic knowledge and processing may be an important path for intervention with L-SCs.
Keywords: reading; comprehension; vocabulary; semantic; priming.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Concedo à Calidoscópio o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.
Também aceito submeter o trabalho às normas de publicação da Calidoscópio acima explicitadas.