REACHING HIGHER
UNDERSTANDING STUDENT DEVELOPMENT AND DEPARTURE
DOI:
https://doi.org/10.4013/entr.2019.131.07Palavras-chave:
student academic success, student departure, educational institutionsResumo
Since its foundation, post-secondary institutions have demonstrated a concern to the high rates of student departure which has led to a proliferation of studies focused on college students’ interest and retention in the 1970s (ASTIN, 1975; COPE; HANNAH, 1975; LENNING, 1978; TINTO, 1975). Concentrating on the institutions’ role, this exploratory-qualitative case study aims at—in a historical perspective—finding out how some united statesian institutions have been viewing student interest and attrition and how (and if) they have been acting upon it. Drawing from an interview with an expert as well as from a documental research, it was observed that such institutions have succeeded through programs of academic and student leadership as well as through discussion panels at which students are given the opportunity to engage in the college community—learning with and from their peers.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Concedo à Revista Entrelinhas o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.
Também aceito submeter o trabalho às normas de publicação da Revista Entrelinhas acima explicitadas.