RESENHAS, TESTES E HORÓSCOPOS: TRABALHANDO COM REVISTAS EM SALA DE AULA
DOI:
https://doi.org/10.4013/3828Abstract
O presente texto tem por objetivo relatar os procedimentos adotados e experiências vivenciadas durante a aplicação de nosso projeto de estágio, para a disciplina de Estágio Supervisionado do Ensino Fundamental – Português, no curso de Letras da Universidade do Vale do Rio dos Sinos. O projeto consistiu na produção de gêneros de circulação social que compuseram uma revista de caráter amador – em estilo fanzine –, sobre assuntos definidos pelos alunos, a conter os textos elaborados ao longo das aulas. As revistas foram socializadas com as demais turmas e passaram a compor o acervo da biblioteca da escola.Downloads
Published
2013-03-30
Issue
Section
Teaching projects
License
I grant the journal Entrelinhas the first publication of my article, licensed under Creative Commons Attribution license (which allows sharing of work, recognition of authorship and initial publication in this journal).
I confirm that my article is not being submitted to another publication and has not been published in its entirely on another journal. I take full responsibility for its originality and I will also claim responsibility for charges from claims by third parties concerning the authorship of the article.
I also agree that the manuscript will be submitted according to the journal’s publication rules described above.